6 Ağustos 2013 Salı

Hesap İşi Örtü

Merhaba
Evlerde tatlı bir telaşın yaşandığı bayram hazırlığı yapıldığı şu günlerde sizlere Antalya'dan merhaba demek istedim.Buraya bayramdan hemen sonra yapacağımız nişan için geldim Allah kısmet ederse yeğenimin nişanı olacak.Telaşlı,heyecanlı günler geçiriyoruz bu yüzden belki bir süre blogumla  ilgilenemiyebilirim. Şimdiden tüm arkadaşlarımın ve İslam aleminin bayramını kutlamak istedim.Sevdiklerinizle birlikte geçireceğiniz nice güzel bayramlar dilerim.



 Bu gün paylaştığım örtü Hesap İşi çalıştığım bir örtü.Yaklaşık  on beş yıl önce işlemiştim.Kumaş el dokuması.Çok keyif alarak yapmıştım ama uzun süren bir iştir çizmeden kumaş sayılarak kasnakta işlenen bir teknik olduğu için zaman alır ama denemenizi tavsiye ederim.








Sevgilerimle..

60 yorum:

  1. Bu elişine bayılırım, gerçekten çok emekli, ellerinize sağlık çok güzel görünüyor

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim sevgili Büşra,zahmetli ama güzel bir iştir beğenmenize sevindim.Sevgilerimle..

      Sil
  2. Mehtap abla 15 sene evvel islenmis ama hala yeni gibi,el emeginin farkliligi burada galiba,ellerine saglik cok guzel bir calisma.Ayrica hayirli olsun n isaniniz,simdiden iyi bayramlar :)
    Sevgilerimle.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim Gülşah'cığım,günlük kullandığım bir örtü çokta sık yıkarım ama dediğin gibi hiç bozulma olmadı yeni gibi duruyor.
      İyi dileklerin içinde teşekkür ederim.
      Hayırlı bayramlar.
      Sevgilerimle..

      Sil
  3. Senin de bayramın kutlu olsun Mehtapcığım, sevdiklerinle birlikte çok güzel bir bayram geçirmeni temenni ederim. Hesap işi örtüne bayıldım, çok kıymetli bir çalışma, ellerine sağlık. Sevgilerimle.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İyi dileklerin için çok teşekkür ederim Füsun'cuğum hep birlikte çok güzel bayramlar geçiririz inşallah.
      Hesap işi en sevdiğim iştir ama çok uzun sürdüğü için fazla çalışamıyorum,beğenmene sevindim.
      Sevgilerimle..

      Sil
  4. Harika bir şey bu; kesinlikle çok çok emek isteyen bir çalışma, doğrusu, emeklerinize sağlık, hem yapım türü açısından hem de desenin güzelliği beni tam 12'den vurdu. Bayıldım, Elleriniz dert görmesin. Selamlar.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim Handan hanımcığım,desendeki ev figürlerini bende çok beğenmiştim sizinde beğenmenize sevindim.
      Sevgilerimle..

      Sil
  5. Ellerinize sağlık
    Çok uğraştırıcı bir iş insan kullanmaya kıyamaz

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim sevgili güllerle dikiş,evet çok emek isteyen bir iştir ama inanın günlük kullanıyorum.
      Sevgilerimle..

      Sil
  6. Hoşgeldiniz Mehtap hanımcım. Sizinde bayramınız kutlu olsun :) Sevgilerimle

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hoşbuldum Başak hanımcığım,buralar çok sıcak:)))
      İyi bayramlar.
      Sevgilerimle..

      Sil
  7. Harika Mehtap abla, bayıldım. Şimdiden nişanınız hayırlı, bayramınız kutlu olsun. Sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İyi dileklerin için çok teşekkür ederim Esra'cığım.
      Hayırlı bayramlar.
      Sevgilerimle..

      Sil
  8. Mehtap Hanımcığım,İşlediğiniz her örtü gibi bu örtü de çok zarif,Yeğeninize bir ömür boyu mutluluk dilerim.İyi bayramlar dilerim.Sevgiler gönderiyorum:)))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İyi dilekleriniz için çok teşekkür ederim Nilgün hanımcığım.
      Örtüyü beğenmenize sevindim.
      Hayırlı bayramlar.
      Kucak dolusu sevgilerimle..

      Sil
  9. Çok seviyorum böyle örtüleri..Ellerine sağlık Mehtap abla,çok güzel olmuş..Hayırlı bayramlar olsun sevgiler:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim Bağnu'cuğum bu işlemelerden sende yapıyordun galiba inşallah yanlış hatırlamıyorumdur:))
      Hayırlı bayramlar.
      Sevgilerimle..

      Sil
  10. mehtapcim
    hayirli olsun nisaniniz
    hepinize guzel,,bal tadinda bir bayram olsun
    bu tip islemelere bayiliyorum...
    buram buram nostolji kokuyor:)
    sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İyi dileklerin için çok teşekkür ederim Cihan'cığım hep birlikte inşallah daha nice güzel bayramlar geçiririz.
      Örtüyü beğenmene sevindim.
      Sevgilerimle..

      Sil
  11. mehtap hanım model ve renkler harika olmuş emeğinize sabrınıza ellerinize sağlık. hayırlı bayramlar.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim sevgili dishekuş,evet bu tarz işler biraz sabır istiyor o yüzden çok çalışamıyorum.
      Hayırlı bayramlar.
      Sevgilerimle..

      Sil
  12. El işleri arasında en sevdiklerimde biridir hesap işi.Çok hoş ,çok güzel.Renkler ,konu ne kadar da sıcak. Sizin elinizden çıktığı da nasıl belli .Benimde bir hesap işi çalışmışlığım var.16-17 yaşlarımda buzdolabı örtüsü işlemiştim.Tabi ben onu bitirene kadar buzdolabı örtüsünün modası geçti.İnşallah o nu bir şeye dönüştürüp sizlere sunarım,heves ettim şimdi:))
    Yeğeninize mutluluklar diliyorum,Allah işlerinizi rast getirsin.Bayramını da en içten dileklerimle kutlarım.Sevgiyler MEHTAP ABLA

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İyi dileklerin için çok teşekkür ederim Serpil'ciğim.
      Benimde favorimdir hesap işi çok severim ama uzun sürdüğü için üç,beş tane işledim bende tekrar yapsam iyi olacak.
      Çok temiz ve güzel işler yapıyorsun eminim örtüde çok güzel olmuştur paylaşmanı merakla bekleyeceğim.
      Hayırlı bayramlar.
      En içten sevgilerimle çok öpüyorum..

      Sil
  13. Aaa, ne güzel, hayırlı olsun, Allah tamamına erdirsin..

    Hiç denemedim hesap işini, uzaktan kanaviçeye benziyor ama, becerebilir miyim ki acaba? Ellerine sağlık, harika bir örtü olmuş, antika gibi, sanki elli yıllık, renkler öyle ağır, öyle zarif..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İyi dileklerin için çok teşekkür ederim Elif'ciğim.
      Teknik olarak kanaviçeye benzer ama daha zordur.
      Elif'ciğim o kadar güzel işler yapıyorsunki eminim bu işide çok güzel yaparsın.Elimdeki kitaplardan nasıl işlendiğinin resimlerini paylaşırım belki faydası olur.
      Hayırlı bayramlar.
      Sevgilerimle..

      Sil
    2. Harikasın, ne diyeyim, çoook teşekkürler

      Sil
    3. Sende harikasın Elif'ciğim..

      Sil
  14. Çok emekli, çok değerli ve zarif bir çalışma...Ellerinize sağlık...İyi bayramlar...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim sevgili nur sizde çok zarifsiniz.
      Hayırlı bayramlar.
      Sevgilerimle..

      Sil
  15. Bayıldım .herzaman ki gibi harika çalışmalar.Antalyadaymışsın arkadaşım.şimdi öğrendim. görüşüp tanışmak isterdim ama ne yazık ki ben de yarın ayrılıyorum Antalya'dan.bir dahaki sefere kısmet olur umarım.
    bu arada şimdiden mutluluklar diliyorum nişanlanacak yeğenine.Ben de yakında kızımı nişanlıyorum. yapacağınız farklı çalışmalar,uygulamalar olursa paylaşırsan sevinirim. bana da fikir olur.
    sevgiler ve kolaylıklar:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İyi dileklerin için çok teşekkür ederim arkadaşım,evet Antalya'dayım bende tanışmayı çok isterdim ama üzülmeyelim sonbaharda tekrar geleceğim kısmet olursa o zaman tanışırız inşallah.
      Bende kızına mutluluklar dilerim her şey gönlünce olsun.
      Ne tarz çalışmalar çeyiz içinmi??

      Sil
    2. umarım sonbaharda kısmet olur tanışırız.
      kızıma 19 ekimde nişan yapıyoruz. nişanda değişik neler yapabilirim diye araştırıyorum.nişan şekeri,masa ve salon için farklı süsler,ya da törende farklı uygulamalar gibi.iyi günler:)

      Sil
    3. İnşallah arkadaşım her şey kısmetle.Geç yanıt verdiğim için üzgünüm internet sorunu yaşıyorum.
      İstediğin tarzda çalışma hiç yapmadım ama ilginç bir şeyler bulursam mutlaka paylaşırım.
      Sevgilerimle..

      Sil
  16. Mehtapcım paylaştığın için sağoool :)
    Benzerini işlemiştim, ama bundan da işlemek üzere harika detaylı fotolarını kaydettim :)
    Emeğine sağlık, çoook güzel miiiş :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Rica ederim arkadaşım işine yaramasına sevindim.Elimdeki dergilerden sağlıklı fotoğraflar çekebilirsem yayınlarım onlarda belki işine yarar.Pazardaki sergidende izin alabilirsem senin için fotoğraflarını çekeceğim.
      Hayırlı bayramlar dilerim.
      Sevgilerimle..

      Sil
  17. Mehtapcığım ellerine,emeklerine sağlık canım baktıkça içim açılıyor yaptığın bütün el işlerine Rabbim nazarlardan korusun,sevgilerimle.Hayırlı güzel bayramların olsun..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim Macide'ciğim beni hep çok mutlu ediyorsun güzel bakan gözlerine sağlık.
      Hayırlı bayramlar.
      Sevgilerimle..

      Sil
  18. Sevgili arkadaşım senin ve güzel ailenin Bayramını kutlar ,her gününün bayram sevinciyle,sağlık mutluluk ve huzurla dolmasını dilerim!

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İyi dileklerin için çok teşekkür ederim arkadaşım,hep birlikte inşallah.
      Güzel günlerde buluşabilmek dileğiyle.
      Sevgilerimle..

      Sil
  19. Minik minik işlemek zor olsa gerek, gerçekten fazlasıyla el emeği göz nuru çok kıymetli..
    ellerine sağlık Mehtap ablacım..
    Allah tamamına erdirsin mutlulukları daim olsun yeğeninizin..
    Hayırlı bayramlar sevgiler..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İyi dileklerin için çok teşekkür ederim Sevil'ciğim.
      Zor bir tekniktir ama bitince her şeye değiyor,beğenmene çok sevindim.
      Hayırlı bayramlar.
      Sevgilerimle..

      Sil
  20. Uzaktan görünce of of of dedim ,nefis bir örtü olmuş emeğine sabrına sağlık:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim Nuray'cığım beğenmene sevindim.
      Hayırlı bayramlar.
      Sevgilerimle..

      Sil
  21. muhteşem zarif ve güzel bir iş. ellerinize emeklerinize sağlık.
    hesap işi adı da pek münasipmiş hakikaten, hesap kitap işi gibi duruyor kolay kolay göze alınıp yapılacak bir şey değil.ben ancak bu güzelliği seyrederim :)
    Ramazan bayramınız tatlı, sağlıklı ve de huzurlu geçsin güzel kalpli Mehtap Hamımcığım :)
    Nişan hayırlara vesile olsun ,Allah tamamına erdirsin ,bir ömür mutlu olsun inşallah yeğeniniz.
    Sevgiler...

    YanıtlaSil
  22. Çok teşekkür ederim Filiz hanımcığım,gerçekten öyle işlemesinden çok hesaplayıp modeli örtüye yerleştirmek ve modelin şemasını çıkarmak zordur bunları yaptıktan sonra işlemesi kolay.
    Sizinde bayramınız gönlünüzce geçer inşallah.
    Yeğenime iyi dileklerinizi ileteceğim,darısı tüm bekarlarımızın başına:)))
    En içten sevgilerimle çok öpüyorum..

    YanıtlaSil
  23. Valla renkleri göz alıyor bir kere Mehtap, sonra kumaşın güzelliği, işlemen ayrı güzel :) çok emek vererek yapılmış bir iş bence ve 15 senedir renklerinin solmaması harika. Ellerine sağlık.
    Hayırlı bayramlar ve yeğenine ömür boyu mutluluklar diliyorum :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim Aslı'cığım,kumaş el dokuması ne yazıkki artık bulamıyorum Allahtan stoklu çalışmayı severim buldukça aldığım dört beş tane daha kumaşım var inşallah onlarıda işleyebilirim.Renklerin solmaması içim iplikleri tuzlu sirkeli suda bekletip öyle işliyorum daha uzun ömürlü oluyor.
      Hayırlı bayramlar.
      Sevgilerimle..

      Sil
  24. mükemmel olmuş.çok şık gerçekten...hayırlı bayramlar

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim Esra'cığım beğenmene sevindim.
      Hayırlı bayramlar.
      Sevgilerimle..

      Sil
  25. Çok şık, bol emekli bir çalışma olmuş, ellerinize sağlık.

    Yeğeninize şimdiden mutluluklar dilerim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İyi dilekleriniz için çok teşekkür ederim sevgili NOWACRAFT.Örtüyü beğenmenize sevindim.Sevgilerimle..

      Sil
  26. nasılsın balım eline sağlık çok emekli:)))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İyiyim Ayşe'ciğim umarım sende iyisindir.
      Örtüyü bewğenmene sevindim teşekkür ederim.
      Sevgilerimle..

      Sil
  27. Ben de bayılıyorum bu tür örtülere Mehtap Abla, daha çok kapı örtüsü olarak kullanmayı seviyorum ;) Çok zarif olmuş, çok sevdim renklerini, desenini, içinden hikaye fışkırıyor örtünün :) Sen düşün bir de bize göre ne kadar upuzuun ömrü var bu örtülerin, her nerde kullanılırsa hep mutluluğa şahit olsunlar... Ablamın eski kocasının ananesi işlemiş bin yıl önce bu örtülerden, onlardan nefis bir parça da bana düşmüştü (gelince göstereyim sana unutmayayım da), sen düşün bir nereden nereye ;)
    Öperim çok
    Not: Teşekkürler ipliklerin solmaması için verdiğin bilgiye öğretmenim
    Not 2: Allah tamamına erdirsin diyeyim mi, yaptınızsa nişanı, mutluluklar çok :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İyi dileklerin için çok teşekkür ederim Esen'ciğim,çok geç yanıt verdiğim için kusura bakma ancak fırsat bulabildim.
      Bu örtüler benimde favorim uzun zamandır yapmıyorum tekrar bir iki tane daha işlesem iyi olacak çocuklara kalabilecek en uzun ömürlü iş.
      Sendeki örtüyüde görmek isterim kimbilir ne kadar güzeldir.
      Nişanı yaptık pazartesi günü yazlığa döndüm Bilge izinli yanımıza geldi şimdilik buradayız.
      Öperim çok..

      Sil
  28. BEN BU İŞİ GÖRMEMİŞTİM AMAN ALLAHIM İŞTE EMEK ELLERİNE SAĞLIK GÜLE GÜLE KULLANSIN KIZIMIZ MUTLULUKLA

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim,yaptığım el işlerinin içinde en sevdiğim tekniktir ama çok uzun sürdüğü için sık yapamıyorum.
      Sevgilerimle..

      Sil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...